Książka porusza zarówno zagadnienia ogólne - np. znaczenie komunikacji
zawodowej w relacji lekarz-pacjent, potrzeby pacjenta - jak i szczegółowe,
dotyczące zasad i specyfiki kontaktu z określonymi grupami pacjentów. Autorzy
posługują się czytelnymi i pomocnymi schematami przy omawianiu kontaktu z
określonymi grupami pacjentów. Autorzy posługują się czytelnymi i pomocnymi
schematami przy omawianiu kontaktu z różnymi grupami pacjentów, takimi jak:
dzieci, osoby starsze, chorzy psychicznie, osoby w kryzysie samobójczym i
doznające przemocy, pacjenci niepełnosprawni, przewlekle chorzy, w tym pacjenci
onkologiczni.
Publikacja dostarcza wielu praktycznych porad i wytycznych oraz
użytecznych wskazówek, jak krok po kroku budować profesjonalnie relację z
pacjentem w określonych sytuacjach problemowych. Książka poszerza rozumienie
zjawiska dialogu z pacjentem przez specjalistów i czytelników nieposiadających
rozleglej wiedzy psychologicznej.
Spis treści:
Część I
- Komunikacja zawodowa
- Modele komunikacji w relacji lekarz-pacjent
- Zasady kontaktu z pacjentem
- Współpraca w procesie leczenia
- Potrzeby osoby chorej na kolejnych etapach leczenia i
rehabilitacji
Część II
- Pacjent pediatryczny
- Komunikacja z agresywnym pacjentem
- Pacjent nieprzestrzegający zaleceń. Dialog motywujący
- Pacjenci w szczególnych sytuacjach życiowych - kryzys i trauma
- Kontakt z osobami doświadczającymi przemocy
- Komunikowanie się z pacjentem z zaburzeniami psychicznymi
- Pacjent z ryzykiem samobójczym
- Kontakt z osobami starszymi w sytuacji pomagania
- Kontakt z pacjentem z niepełnosprawnością
- Specyfika kontaktu z pacjentem onkologicznym
- Specyfika kontaktu z pacjentem operowanym
- Rozmowy z pacjentem o śmierci i umieraniu