• anty

Wszystkie bestsellery
Zrozumieć promocję zdrowia Przewodnik do zajęć
  • Zrozumieć promocję zdrowia Przewodnik do zajęć

Zrozumieć promocję zdrowia Przewodnik do zajęć

16019-1
  • Autor: (red.) Charzyńska-Gula Marianna
  • Wydanie: 1
  • Rok wyd: 2010
  • Ilość stron: 192
  • Format: 17,0 x 24,0 cm
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-927780-0-4
  • 48,00 zł
    Brutto
    Ilość

     

    Zasady dostawy

     

    Zasady zwrotu

    Opis

    Zrozumienie istoty promocji zdrowia w jej wielorakich wymiarach i zakresach nie jest łatwe, szczególnie wtedy, gdy trzeba "przejść od teorii do praktyki" i gdy tego "przejścia" musi dokonać student. Zespół Autorów Przewodnika podejmuje próbę odpowiedzi na pozornie łatwe pytanie: w jaki sposób uczyć promocji zdrowia z koncentracją na "jak?", a nie na "czego?".
    Główną grupą adresatów Przewodnika są nauczyciele i studenci medycznych kierunków studiów oraz realizatorzy i uczestnicy różnych form kształcenia podyplomowego (specjalizacji, kursów kwalifikacyjnych oraz doskonalących), w programie których zostały ujęte treści dotyczące promocji zdrowia.

    "(...) Vademecum prowadzenia zajęć w pomysłowy sposób, pozwalający na aktywność intelektualną wszystkich uczestników. Zadania do wykonania mobilizują studentów do twórczego i krytycznego myślenia oraz umiejętności dokonywania właściwych wyborów. Scenariusze ćwiczeń, zawierające charakterystykę sytuacji pacjenta, mogą służyć do tworzenia oświadczeń dotyczących diagnoz pielęgniarskich, działań i wyników zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Praktyki Pielęgniarskiej (ICNP) (...)."

    Dr Maria Cisek

    "(...) Prezentowane treści zostały omówione w sposób nowatorski, co jest dużą zasługą, bowiem pomimo, że dotyczą problemów podstawowych dla promocji zdrowia, to jednak wnoszą wiele elementów innowacyjnych (...)."

    Dr Anna Pacian



    Spis treści:

    I. ZROZUMIEĆ PROMOCJĘ ZDROWIA

    1. Salutogeneza - jak "tworzy się" zdrowie
    2. Rodzina - szczególne miejsce "tworzenia się" zdrowia
    3. Różnice między promocją zdrowia a profilaktyką
    4. Proces pielęgnowania jako element promocji zdrowia
    5. "Siedlisko" - jak może się zmieniać zgodnie z ideą promocji zdrowia
    6. Niebezpieczeństwa i niezamierzone skutki procesu promocji zdrowia

     

    II. EDUKOWAĆ NA RZECZ ZDROWIA

    1. Zagadnienia ogólne
    2. Zagadnienia szczegółowe

     

    III. ORGANIZOWAĆ PROMOCJĘ ZDROWIA

    1. Sprzedawanie zdrowia
    2. Edukacja zdrowotna w placówkach służby zdrowia
    3. Organizacja ośrodka promocji zdrowia i pozyskiwanie funduszy na promocję zdrowia
    4. Standardy realizowane przez szpitale promujące zdrowie
    5. Organizowanie edukacji zdrowotnej osób chorujących przewlekle

     

    Aneks: Propozycje pomocy dydaktycznych do zajęć praktycznych, praktyk zawodowych i staży specjalizacyjnych

    Załącznik nr 1: Algorytm postępowania pielęgniarki w leczeniu uzależnienia od palenia tytoniu

    Załącznik nr 2: Standard postępowania pielęgniarki w leczeniu uzależnienia od palenia tytoniu

    Załącznik nr 3: Wskaźniki do oceny warunków zaistnienia procesu promocji zdrowia w sytuacji osoby chorej przewlekle (na przykładzie osoby chorującej na cukrzycę)

    Załącznik nr 4: Schemat diagnozowania potrzeb w zakresie edukacji zdrowotnej osoby dorosłej chorej przewlekle w okresie hospitalizacji

    Szczegóły produktu
    MAKmed
    16019-1
    16 innych produktów w tej samej kategorii:

    Śledź nas na Facebooku