"Komunikacja z pacjentem" to książka dla lekarzy, która uczy jak słuchać, jak
rozmawiać, rozwiązywać konflikty i jaki sposób udzielać wsparcia, czyli jak
budować dobre relacje z pacjentem, rozumieć jego intencje i zachowania, a także
jak pokonywać pojawiające się trudności i własne słabości. Komunikacja między
lekarzem, a pacjentem to specyficzny rodzaj relacji społecznych, w której
niewłaściwe postępowanie i brak zrozumienia może wręcz uniemożliwić realizację
podstawowego celu medycyny - Primum non nocere.
Prezentowana publikacja powstała z uwagi na chęć ukazania właśnie tych
specyficznych mechanizmów komunikacji w relacjach lekarz - pacjent. Książka
jest bardzo praktyczna. Autorka prezentuje wiele przykładów z praktyki
lekarskiej oraz przedstawia cenne rady umożliwiające skuteczną współpracę między
pacjentem a lekarzem.
Spis treści:
Wstęp
- Komunikacja zawodowa jako umiejętność interpersonalna
- Model procesu komunikacji zawodowej
- Zasady komunikacji w relacji pacjent-lekarz
- Komunikacja a konflikt
- Specyficzne sytuacje w komunikacji z pacjentem i jego rodziną
Zakończenie